Na státní podnik si u úřadu stěžoval jeden slovenský konkurent. České dráhy podle něj používaly techniky, které jsou dominantnímu soutěžiteli zakázány. ČD ale tvrdí, že v daném sektoru nemají dominantní postavení. ÚOHS se touto otázkou zabýval poměrně dlouho, několikrát kvůli tomu oddálil své rozhodnutí. Zjistil, že má firma vedoucí postavení hlavně v převozu sypkých hmot, třeba uhlí. Jinde ale začíná zápasit s konkurencí silniční dopravy.
Přesto se prý dráhy dopustily řady prohřešků. "Tam by nemělo být co řešit," uvedl k tomu Pecina. O výši pokuty se teď úřad radí s Evropskou komisí, která se případem také zabývala. On sám nemá na výpočet sankce jasný názor.
Nákladní doprava byla pro České dráhy hlavním zdrojem obživy. Zisky z ní dotovaly ztrátové osobní spoje. Ročně šlo o více než 600 milionů korun. Loni v prosinci vznikla dceřiná firma drah - ČD Cargo, která nákladní dopravu převzala. Pokutu ale dostanou přímo České dráhy.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
