Město most původně ŘSD nabídlo za odhadní cenu 115 milionů korun, obě strany se nakonec dohodly na ceně o deset milionů nižší. Primátor Jan Kubata minulý týden řekl, že prodej mostu pro město znamená do budoucna velké úspory, protože radnice ušetří 10,5 milionu korun ročně za jeho údržbu. Dnes ujistil, že ŘSD most zachová v provozu, bude se o něj starat a nebude se zde vybírat mýtné.
Vedení radnice slíbilo, že utržené i ušetřené peníze věnuje do oprav a budování komunikací ve městě, především do prostoru před nádražím a v oblasti frekventované křižovatky Na Předmostí.
Mariánský most se slavnostně otevřel v roce 1998 po pěti letech výstavby. Městskou pokladnu vyšel na více než tři čtvrtě miliardy korun, téměř dvakrát tolik, než jaké byly původní plány. Podle Kubaty fakt, že takovou stavbu platilo město, nemá v Česku obdoby.
Částka, kterou město dalo za most, nemusí být konečná, protože o cenu za stavbu se stále soudí s Hutními montážemi Ostrava. Firma požadovala 180 milionů korun navíc, její zástupci letos na jaře uvedli, že i s úroky částka přesahuje 500 milionů korun. Kubata dnes řekl, že spor se táhne již od roku 1996 a soud dosud nevynesl jediné rozhodnutí. Dodal, že s požadavkem firmy město nesouhlasí.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
