Odhad celkových nákladů na všechny sanace, pokud by se prováděly dosavadním způsobem, si nechal udělat ministr životního prostředí Martin Bursík. Navzdory průtahům, častým objevům dalších skrytých zátěží a značné neprůhlednosti některých procesů by se částka nikdy neměla ani přiblížit prezentované celkové garanci, napsalo Euro.
Vrchní ředitel skupiny správy majetku ministerstva financí Tomáš Uvíra však uvedl, že uvést do zadání soutěže kvalifikovaný odhad by bylo nepřípustné. Jedinou výchozí částkou podle něj může být součet garancí ze všech ekologických smluv státu s nabyvateli privatizovaných podniků, v nichž jsou dosud neodstraněné ekologické zátěže.
Euro upozorňuje, že v seznamu celkem 212 ekologických smluv, které měly být základem projektu, objevilo ministerstvo životního prostředí 26 hotových sanací, včetně ukončených smluv, které v seznamu neměly co pohledávat. Naproti tomu na 19 smluv se zapomnělo a nebyly u nich zpracovány ani analýzy rizik. U ostatních 167 smluv jsou sanace v různém stavu rozpracování, od začínajících po patnáctku těsně před dokončením. U 66 smluv jsou sanace v plném běhu.
Vláda schválila likvidaci škod v rámci jedné státní zakázky. To kritizovalo sdružení Transparency International - Česká republika. Podle MF je však případné riziko korupce je mnohem menší u jedné velké zakázky, než u stovek a tisíců drobných zakázek. Pokud se nepodaří problém ekologických závazků urychleně odstranit, hrozí mrhání veřejných prostředků v pravděpodobných arbitrážích a sporech, uvedlo MF.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
