Index Nikkei 225 dnes odepsal 62,98 bodu a obchodní den uzavřel poklesem v rozsahu 0,46 procenta na hodnotě 13.481,38 bodu. Indikátor má za sebou už osm ztrátových dnů v řadě, což je nejdelší takové období od loňského listopadu. Širší index Topix klesl o 0,04 procenta na 1320,10 bodu.
Pro index Nikkei byly nejhorší první tři měsíce roku a v polovině března se ocitl i na letošním minimu. Samotné druhé čtvrtletí ale nebylo špatné a index v jeho průběhu zpevnil zhruba o osm procent.
Během dneška se nedařilo maloobchodním prodejcům, takže například akcie Takashimaya sestoupily o 1,3 procenta. Pokles byl reakcí na zprávu, že řetězci v prvním čtvrtletí klesl zisk zhruba o osm procent a firma snížila i výhled tržeb na celý rok.
Na devizovém trhu oslaboval dolar, který se dostal na další třítýdenní minimum vůči euru. Americké měně se sice částečně dostalo podpory ze strany japonských investičních fondů, vyhlídky ale pro dolar zatím nejsou nejlepší. Rozhodující nyní bude vývoj na americkém trhu práce a rovněž postoj centrálních bank v USA a v eurozóně.
Na pokles dolaru tlačí jednak ztráty na akciových trzích, jednak pokles důvěry spotřebitelů, která se v USA dostala nejníže za 28 let. Dozvuky finanční krize nyní znemožňují zvýšit úrokové sazby, což by zřejmě byla pro dolar vzpruha.
"Výhled u dolaru se kvůli růstu cen ropy a propadu cen akcií v USA nezlepšuje. Proto je také těžké, aby měna výrazně posílila," řekl dealer v jedné z evropských bank, jehož citovala agentura Reuters.
V závěru obchodování se dolar k euru prodával v kurzu 1,5789 USD, a dále tak oslabil z předchozích 1,5731 USD, kde byl v pátek. Na paritě s jenem americká měna klesla na 105,86 ze 107,07 JPY a euro vůči jenu oslabilo na 167,15 z předchozího kurzu 168,42 JPY.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
