Privatizační komise dnes dopoledne zároveň uvedla, že ČEZ neuspěl v tendru na jiného distributora v oblasti Ankary. Zde největší nabídku podalo konsorcium turecké společnosti Sabanci Holding a rakouské firmy Verbund, napsala agentura Reuters.
Kromě ČEZ a jeho tureckého partnera měly o firmu zájem také konsorcium firem Sabanci Holding a Verbund a firma Park Holding. Privatizační komise vyřadila nabídku tureckého konsorcia Dogah Holding.
Turecký energetický sektor je považován za růstové odvětví. Analytici a bankéři však upozorňují, že nejistota ohledně liberalizace sektoru by mohla podkopat zájem investorů.
Podle dřívějšího vyjádření šéfa ČEZ Martina Romana je Turecko pro energetické společnosti "zemí zaslíbenou". V Turecku se v roce 2006 spotřebovalo zhruba 170 terawatthodin elektrické energie; v Česku činí roční odběry zhruba 60 TWh. Navíc spotřeba elektřiny v Turecku roste ročně tempem zhruba osm až devět procent; v Evropě je obvyklý růst o dvě až tři procenta.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
