Je to vidět třeba na obchodech v USA. Předloni tam Zetor prodal 454 traktorů, loni 413 strojů. Za letošní první půlrok ale jen 120 kusů. "USA byl a pro Zetor je stále tradičním a zajímavým trhem. Překážkou ke zvýšení podílu na tamním trhu je ale neustále sílící koruna," potvrdil Toman.
Firma, která vyveze do ciziny až 90 procent své produkce, se tak poohlíží po firmách, od nichž by mohla nakupovat za eura nebo dolary. Pokud by převedla některé náklady na zahraniční měny, mohla by tím negativním dopadům posilující koruny částečně zamezit. Mohou to být tuzemští i zahraniční dodavatelé, upřesnil Toman.
Pro brněnský podnik nyní pracuje 200 dodavatelů, z toho je větší část z Česka. Zetor průběžně hledá nové partnery - nyní na dvoudenní výstavě, kde zájemcům o spolupráci prezentuje jednotlivé díly traktorů. "Vystavit díly, ze kterých se traktor skládá, je jedna z variant, jak předvést potencionálním novým dodavatelům, co potřebujeme," vysvětlil Toman.
Brněnská skupina Zetor čítá asi desítku podniků a několik zahraničních obchodních poboček. Loni zvýšila tržby téměř o 14 procent na 5,6 miliardy korun. Čistý zisk dosáhl 239,3 milionu korun. Prodeje vzrostly o osm procent na 7000 strojů. Do dvou let chce firma zvýšit prodej nad 10.000 kusů a tržby na 8,8 miliardy.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
