Podle Felixe se ceny pohonných hmot jen těžko daří promítat do cen přepravy. "To vše za nečinného přihlížení naší vlády i politiků v rámci Evropské unie. Naše vláda se navíc stále zaobírá myšlenkami na rozšíření pátečního zákazu jízdy na celý rok," dodal.
Vedle Česmadu se jednání zúčastní Svaz dopravy ČR, Společenství autodopravců regionu NISA, Společenství autodopravců Čech a Moravy (SAČM) a další dopravní uskupení. Následovat by mělo setkání s premiérem Mirkem Topolánkem.
Zástupci Česmadu již dříve jednali v rámci Mezinárodní silniční unie IRU. Tam se dohodli na požadavku na zavedení jednotné spotřební daně z pohonných hmot pro všechny druhy dopravy. Výše daně z motorové nafty pro silniční dopravu by navíc měla výrazně klesnout pod současné minimum EU. Požadavek mají dopravci předložit svým národním vládám.
Minimální spotřební daň v EU je 302 eur na 1000 litrů nafty a vypočítává se podle kurzu eura v říjnu. Protože česká koruna od podzimu posílila, platí nyní čeští motoristé více, než by mohli, a to zhruba o 1,50 Kč až o dvě koruny na litr. Nejvyšší daň podle Felixe platí právě silniční dopravci, zatímco například letečtí či lodní dopravci jsou od daně osvobozeni.
Od začátku roku v tuzemsku zkrachovalo přes 100 dopravních firem.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
