Řebíček si vysloužil pochvalu především ve dvou bodech. Projekt mýtného podle premiéra po svém nástupu do funkce zachránil. Druhým bodem je restrukturalizace železnice, především oddělení ČD Cargo od mateřské společnosti České dráhy a převedení péče o koleje na Správu železniční dopravní cesty.
Regulace kamionů a splavnost Labe jsou podle Topolánka posledními problémy, které "fakticky zbývá dořešit". "Je třeba urychlit práce a naplnit vládní prohlášení," řekl Topolánek k výstavbě jezů na Labi. K regulaci kamionů čeká premiéra v úterý jednání s dopravci; s poukazem na schůzku proto nechtěl dnes svůj názor na problém vyjevit.
Nicméně řekl, že jasný názor má, a že problémy dopravců chápe. Podle něj někteří dopravci svádějí existenční boj, především kvůli drahé ropě. Život jim prý komplikuje i nedokončená infrastruktura, především neúplná síť dálnic.
Ministr dopravy Aleš Řebíček dnes po návštěvě Topolánka potvrdil, že mýtný systém se od ledna příštího roku rozšíří na malé nákladní vozy od 3,5 tuny. Od stejného data zmizí nalepovací dálniční známky z osobních aut a vystřídají je takzvané elektronické viněty. Cena bude stejná jako u známek, tedy 1000 Kč.
Dnešní premiérská návštěva na MD byla pátou Topolánkovou zastávkou při "okružní jízdě" po ministerstvech. Na adresu jeho podřízených z jeho úst zatím vesměs zněla chvála.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
