Continental označil nabídku Schaeffleru za "oportunistickou" a prohlásil, že navržená cena neodráží hodnotu firmy. "Neexistuje žádný strategický důvod pro spojení obou podniků," uvedl Continental. Firma si již najala investiční banku Goldman Sachs, která jí bude radit, jak se před nájezdem bránit.
Pokud by Schaeffler s nabídkou uspěl, stal by se největším světovým výrobcem automobilových součástek. Bylo by to také poprvé, kdy by německá rodinná firma, navíc mnohem menší, převzala společnost, která je součástí německého akciového indexu DAX.
Schaeffler v úterý oznámil, že si zajistil asi třetinu akcií Continentalu. Vedení Continentalu ujistil, že nemá v plánu firmu po koupi rozdělit a chce i nadále ponechat její akcie na trhu.
Continental na celém světě zaměstnává asi 150.000 lidí a s letošním očekávaným obratem přes 26 miliard eur patří mezi pět největších dodavatelů automobilových dílů na světě. Schaeffler má roční obrat zhruba devět miliard eur a zaměstnává 66.000 lidí. Vlastní ji německá miliardářka Maria-Elisaberth Schaefflerová.
Vedle pneumatik Continental vyrábí elektroniku, hydraulické brzdy a další automobilové díly. V České republice vlastní producenta pneumatik Barum a jičínskou výrobu brzdových posilovačů a válců pro automobily Teves. Firemní divize VDO má navíc v Česku další čtyři továrny.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
