Podle PwC poroste trh internetové inzerce v ČR rychlejším tempem než v Německu a Velké Británii, ale oproti Polsku a Rakousku bude tempo růstu pomalejší.
"Vyšší příjmy z internetové inzerce jsou způsobeny především neustále se zvyšujícím počtem uživatelů širokopásmového internetového připojení, které činí internetovou reklamu atraktivní pro nové inzerenty," píše se ve studii.
Podíl inzerce v mobilních telefonech, například přes wapové stránky, na celkové internetové reklamě v České republice se podle PwC zvýší z loňských 3,5 procenta na deset procent v roce 2012.
Výnosy z internetové inzerce v regionu Evropy, Středního Východu a Afriky se během následujících pěti let zvýší z loňských 17 miliard dolarů (asi 249 miliard Kč) na 46,2 miliardy dolarů (676,8 miliardy Kč) v roce 2012.
Tento region se tak podle PwC stane největším trhem internetové inzerce a předčí tak dosud největší trh ve Spojených státech amerických.
Podle jiného odhadu Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) Unie vydavatelů z letošního března byly hrubé výdaje firem za reklamu na internetu včetně plošné (bannerové) reklamy a dalších jiných formátů výrazně vyšší, než odhaduje Pwc, a loni dosáhly 3,44 miliardy korun. Co se týče hrubého objemu pouze plošné reklamy, podle SVIT dosáhl loni 1,96 miliardy korun, což je podle sekce ve srovnání s rokem 2006 nárůst o tři pětiny.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
