Jednání se za českou stranu zúčastnil generální ředitel Mera Jaroslav Pantůček, ředitel pro strategický rozvoj a správu společnosti Libor Lukášek a zástupci rafinérií v České republice.
Ropovodem IKL se přepravuje do ČR ropa z Německa, kam proudí ropovodem TAL ropa z Kaspické oblasti, Blízkého východu a severní Afriky. Vlastníkem ropovodu TAL je osm ropných společností, například Shell, OMV, ExxonMobil nebo Eni. Česká vláda podle dřívějších zpráv médií s vlastníky jedná o koupi podílu v ropovodu.
Společnost Mero (MEzinárodní ROpovody) je jediným přepravcem ropy do České republiky, jeho výhradním vlastníkem je stát. Mero je majitelem české části ropovodu Družba, který do ČR vede z Ruska, a celého ropovodu IKL.
Ruská ropná firma Tatněfť, jeden ze dvou hlavních dodavatelů ruské ropy do České republiky, omezila dodávky ropy do Česka. Společnost údajně přesměrovala tyto dodávky do Turecka, kde jsou lepší ziskové marže.
Dodávky ropy z Ruska klesaly celý uplynulý týden a v pátek ruská strana oznámila, že snížení dodávek pro červenec bude ve větším rozsahu. V reakci na to se objevily spekulace, že výpadky mohou být ruskou reakcí na podpis smlouvy o umístění amerického radaru v Česku. To Rusové popřeli.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
