"Musí se to týkat všech, tedy domácích i zahraničních dopravců," připomněl Špryňar. Na slevu by podle návrhů Česmadu mělo nárok každé vozidlo při dosažení určité zaplacené částky za měsíc. Sleva by se započítala automaticky za příslušný měsíc. Konkrétnější Špryňar být nechtěl s tím, že systém se teprve tvoří.
"My analyzujeme data z mýtného systému, jaké jsou průměrné náklady na jednotky, takže je to dost složité, jak ty slevy nastavit," řekl tajemník. Ministerstvo dopravy očekává podle mluvčího Karla Hanzelky návrhy Česmadu ještě dnes. Zabývat se však jimi bude až příští týden.
Na zavedení slev se dohodlo ministerstvo dopravy s podnikateli počátkem týdne. Jde o jeden ze čtyř základních požadavků dopravců. Slevy využijí především české přepravní firmy, které se na celkových platbách podílejí 60 procenty. Průměrná sazba na dálnicích činí 4,05 koruny za kilometr.
V systému je nyní vedeno 325.000 kamionů, do konce roku se podle předpokladů jejich počet zvýší o desítky tisíc. Příští rok také přibude dalších 200.000 vozidel od 3,5 tuny do 12 tun, kterých se bude mýtná povinnost nově týkat.
K dalším požadavkům dopravců patří stanovení termínu přijetí eura a zavedení takzvané profi nafty, tedy vracení části spotřební daně z paliv. Dopravci chtějí také zabránit možnému rozšíření pátečního zákazu jízdy kamionů z prázdnin na celý rok.



Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
