Podle SAP je druhým nejčastěji registrovaným modelem Škoda Fabia s 317.811 vozů, třetím Škoda Octavia s 240.100 automobilů. První tři typy aut tvoří celkem 22,02 procenta vozového parku v Česku.
Nejvíce motoristé v prvním pololetí z provozu vyřazovali osobní automobily Škoda 105/120 a Škoda Favorit/Forman. Z "nejmladších" modelů nejčastěji přihlašovali Škodu Roomster s 8336 vozidel, následuje Ford Fusion s 8190 aut a Dacia Logan s 6383 vozů, vyplývá z údajů SAP.
Naopak nejstarším registrovaným typem osobního automobilu je Aero 30 s průměrným stářím 71,47 let, celkem po českých silnicích může jezdit 635 těchto vozů.
Podle SAP pocházelo letos v červnu 45,17 procenta osobních automobilů z Evropské unie, na konci roku 1999 to přitom bylo necelých 30 procent. Podíl aut domácí výroby se za stejné období snížil z 53,1 procenta na 40,15 procenta. Výrazně klesl i podíl aut ze zemí bývalého východního bloku, z 11,16 procenta na 4,21 procenta, vozů z Japonska a Koreje naopak přibylo z 5,92 procenta na 9,63 procenta.
Počet osobních aut na tuzemských silnicích se od začátku roku zvýšil o 97.000 na 4,377 milionu. Jejich průměrné stáří se od začátku roku nezměnilo a bylo 13,9 roku. Celkem bylo v Česku 6,995.373 registrovaných vozidel všech kategorií o průměrném věku přes 17 let.



Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
