"U kosmických technologií je největší přidaná hodnota," uvedl vládní zmocněnec pro kandidaturu ČR na sídlo navigačního systému Galileo Karel Dobeš. Podle něj by mohl zisk firem z kosmických projektů činit až deset procent. Další výhodou prý je přístup českých firem k nejmodernějším technologiím, ke kterým se nečlenské země ESA nemohou dostat.
Smlouvu o přistoupení České republiky k ESA podepsal premiér Mirek Topolánek počátkem července, dokument ještě musí schválit parlament a podepsat prezident. V souvislosti s tím uspořádalo MD dnes takzvaný Space Industry Day, což je setkání zástupců českých firem s největší evropskou společností zabývající se výzkumem vesmíru, EADS Astrium.
Právě spolupráce s firmou Astrium je podle Dobeše nejlepší cesta, jak se dostat k evropským kosmickým zakázkám. Dnešního setkání s finančním ředitelem Astria Thomasem Müllerem se zúčastnilo zhruba 60 českých firem. Podobné setkání, tentokrát s představiteli druhé největší evropské firmy Thales Alenia, chystá MD za několik týdnů.
"V České republice už je nyní velmi dobrá průmyslová základna," řekl Müller. "Dnes chceme zjistit, v čem můžete být konkurenceschopní," dodal. Kromě firem je prý pro Astrium důležitá také spolupráce s univerzitami. České firmy by se mohly například podílet na dodávkách dílů pro satelity chystaného navigačního systému Galileo.



Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
