Jednání zástupců asi 35 zemí se táhla od minulého pondělka a největší překážkou dohody se stal spor mezi Indií a Čínou na jedné a Spojenými státy na druhé straně v otázce ochrany farmářů v rozvojových zemích před prudkým zvýšením dovozů potravin. Peking a Dillí v této otázce odmítly všechny kompromisy, takže nic schváleno nebylo, sdělili diplomaté. Rozhovory by se podle nich měly obnovit na podzim.
Ministři se v Ženevě snažili zajistit konečný průlom v jednání o další liberalizaci světového obchodu; to trvá již od konce roku 2001, kdy bylo zahájeno v katarské metropoli Dauhá. Kvůli sporům o zemědělský obchod se kolo opakovaně ocitá v krizích a neustále se prodlužuje, ačkoli mělo původně skončit již v roce 2004.
Rozvojové mocnosti Čína a Indie požadovaly zvýšenou ochranu před náhlým nárůstem dovozu potravin. To USA a významní potravinářští vývozci například z Jižní Ameriky odmítali, protože namísto liberalizace obchodu by se tím stavěly další bariéry.
Katarské kolo má přízvisko "kolo pro rozvoj" a po vyspělých zemích se v jeho rámci chce, aby výrazně omezily zemědělské subvence a otevřely své trhy rozvojovým zemím, aby přispěly k jejich dalšímu rozvoji. USA, EU a další bohaté země za to požadují dostatečné snížení cel i u chudších zemí, jejichž obchodní bariéry jsou obvykle mnohem vyšší než u vyspělých států.



Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
