Společnost K&H získala od mariánskolázeňských rybářů areál, jehož součástí je také dvoupodlažní provozní budova, v roce 2006. Původní plovoucí klece pro chov ryb, které nevyhovovaly, nahradila před rokem vlastními. Jesetery i některé další ryby z březovské přehrady nakupuje nyní kolem 500 odběratelů. "Prozatím prodáváme měsíčně až 800 kilogramů ryb. Z toho představuje více než třetinu jeseter," uvedl Holuška.
Optimální by podle něho bylo produkci minimálně zdvojnásobit, ale to patrně ještě nějaký čas potrvá. Jesetery v Březové už nakupují například karlovarské hotely Savoy Westend a Promenáda i restaurace Embassy, Hájovna a Krásná královna. Podle Holušky jsou ale v převaze individuální zákazníci, kteří jsou ochotni za kilogram jesetera zaplatit kolem 350 korun. "Ceny této ryby jsou v zahraničí mnohem vyšší, než u nás," poznamenal.
Kromě chovu jeseterů hodlá společnost K&H v příštích letech investovat do obnovy areálu nedaleko přehradní hráze desítky milionů korun. Současná budova bude přestavěna na hotel. Nová podoba celého objektu vzešla z mezinárodní soutěže architektů. První práce by mohly začít už letos na podzim. "Počítáme s kapacitou asi 30 lůžek, salonky a restaurací zaměřenou na speciality z čerstvých ryb," řekl jednatel.
Mezi priority firmy podle Holušky patří zlepšení podmínek pro sportovní rybáře, kteří přehradu Březová s oblibou vyhledávají. Část areálu by měla být upravena tak, aby sem mohli i postižení lidé na vozících. Že by se ale komukoliv podařilo v Březové ulovit jesetera, to asi reálné není. "Je to ryba, která historicky do českých vod patří, ovšem zatím zůstane pouze v chovném zařízení," konstatoval.
Nevylučuje však, že by se to v budoucnu mohlo změnit. V českých, moravských a slovenských řekách se dříve vyskytovalo asi pět druhů jeseterů, kteří však prakticky vymizeli po stavbě přehrad na Dunaji, Labi a ostatních tocích. Dnes se vyskytují jen velmi vzácně. "Chceme podle možností k přispět k návratu jesetera do českých vod. Začali jsme proto spolupracovat s výzkumným ústavem rybářským ve Vodňanech," dodal Holuška.



Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
