Pokud by chtěl český řidič ušetřit, měl by se vydat do Rakouska, kde na litru nafty ušetří dvě koruny. V Německu je litr nafty levnější o 1,4 koruny a v Polsku o 50 haléřů. Slovenští řidiči tankují za stejnou cenu.
Benzin je v Česku 13. nejdražší v Evropě. Z okolních zemí je o téměř dvě koruny dražší litr Naturalu 95 v Polsku a Německu. Na Slovensku jsou ceny podobně jako u nafty stejné. Levněji o dvě koruny za litr než v Česku lze natankovat v Rakousku.
V oblíbené prázdninové destinaci Chorvatsku zaplatí český řidič za litr Naturalu 95 o 1,6 koruny méně, litr nafty je levnější o dvě koruny. Připlatí si naopak v Itálii, kde je litr benzinu dražší o téměř tři koruny a litr nafty o 20 haléřů.
Nejdražší benzin v Evropě tankují řidiči ve Finsku, kde litr v přepočtu stojí 39,82 koruny, naopak nejlevněji natankují řidiči v Rusku, kde litr vyjde na 16,35 Kč.
Nejdražší naftu tankují ve Velké Británii, kde litr vyjde na 39,11 koruny, nejlevnější naftu mají v Rusku, kde stojí 15,88 koruny za litr.
Rozdílné ceny pohonných hmot vyplývají mimo jiné z rozdílných sazeb spotřebních daní. Ceny ovlivňuje také různá míra konkurence a odlišnosti v přimíchávání biosložky. V posledním období mají vliv i klesající cena ropy a při přepočtu oslabení české koruny.
Vývoj cen pohonných hmot v Česku pravidelně sleduje společnost CCS, podle jejíchž údajů stál ke konci týdne litr nafty 34,11 koruny a benzinu 31,98 koruny. Rozdíl v cenách je dán měnovým přepočtem a rozdílností tvorby průměrné ceny.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
