Pokud by chtěl český řidič ušetřit na litru benzinu, měl by se ze sousedních zemí vydat do Rakouska, kde ušetří téměř korunu. Nejvíc, 3,6 koruny, si připlatí v Německu, v Polsku pak 1,7 koruny a korunu na Slovensku.
Nafta je v Česku osmá nejdražší ze sledovaných zemí. Z okolních států mají o dvě koruny nejlevnější litr nafty opět v Rakousku. O 25 haléřů levněji lze pořídit litr nafty v Polsku. Český řidič si naopak připlatí na Slovensku 1,5 koruny za litr a v Německu půl koruny.
V oblíbené prázdninové destinaci Chorvatsku zaplatí český řidič za litr Naturalu 95 o 1,2 koruny méně, litr nafty je levnější o půl koruny. Připlatí si naopak v Itálii, kde je litr benzinu dražší o více než tři koruny a litr nafty o 73 haléřů.
Nejdražší benzin v Evropě tankují řidiči v Norsku, kde litr v přepočtu stojí 39,20 koruny, naopak nejlevněji natankují řidiči v Rusku, kde litr vyjde na 17,29 Kč.
Nejdražší naftu tankují opět v Norsku, litr vyjde na 39,45 koruny, nejlevnější naftu mají v Rusku, kde stojí 17,05 koruny za litr.
Rozdílné ceny pohonných hmot vyplývají mimo jiné z rozdílných sazeb spotřebních daní. Ceny ovlivňuje také různá míra konkurence a odlišnosti v přimíchávání biosložky. V posledním období mají vliv i klesající cena ropy a při přepočtu oslabení české koruny.
Vývoj cen pohonných hmot v Česku pravidelně sleduje společnost CCS, podle jejíchž údajů stál ke konci týdne litr benzinu 31,33 koruny a nafty 33,20 koruny. Rozdíl v cenách je dán měnovým přepočtem a rozdílností tvorby průměrné ceny.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
