"Zimní letový řád není v tuto chvíli ještě definitivně schválen," řekla Hupáková. Není tak jasné, zda firma saaby koupí či si je pronajme. V úvahu připadá především takzvaný ACMI pronájem (z anglického Aircraft, Crew, Maintenance, Insurance), tedy dlouhodobá zápůjčka letadla s posádkou a zajištěním údržby od jiného dopravce.
Nasazení saabů zřejmě souvisí s chystaným posílením vnitrostátních linek ČSA. Podle rezervačního systému posílí firma linku z Prahy do Ostravy o dva lety na šest denně, z Prahy do Brna se bude létat čtyřikrát místo nynějších třech letů.
V České republice provozuje a pronajímá saaby ostravská společnost Job Air - Central Connect Airlines (CCA). Ta má nyní sedm těchto letadel, do dvou měsíců chce uvést do provozu další tři. Technický ředitel CCA Jiří Zdich spolupráci s ČSA nevyloučil. "Nemůžu říci ani ano ani ne," uvedl. Podle něj firma rozšiřuje letku, aby mohla nabídnout služby více partnerům.
Obě firmy se o spolupráci již dříve pokoušely. "My jsme s nimi měli nějaký projekt v minulosti, který nevyšel," řekl Zdich. CCA nyní provozuje jednu pravidelnou linku z Ostravy do Vídně, ostatní stroje využívá k nepravidelné osobní i nákladní dopravě nebo je dlouhodobě pronajímá.
Saab 340 patří k nejrozšířenějším letadlům pro regionální spoje. Podle provedení pojme 20 až 39 cestujících. ČSA provozují vedle 12 turbovrtulových ATR v různém provedení airbusy a boeingy. Ty většinou létají na střednědlouhých evropských trasách.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
