Chicagská společnost bude po převzetí kontrolovat asi 98 procent amerického obchodování s termínovými a opčními kontrakty, uvedla agentura Reuters. Analytici předpokládají, že CME nyní bude chtít expandovat v zahraničí.
Transakce byla poprvé oznámena v lednu a završena bude podle CME tento pátek. Někteří členové NYMEX dohodu kritizovali, protože podle nich burzu podhodnocuje v době, kdy obchodování s energetickými kontrakty zažívá doslova explozi. Nakonec po intenzivním přemlouvání a zvýšené platbě od CME se podařilo zajistit souhlas 650 členů NYMEX, což je asi 80 procent z nich a více než nutné minimum 75 procent.
Převzetí NYMEX je jedním z největších spojení mezi burzami na světě. Dosud největší fúzi uskutečnila právě CME, která loni koupila chicagského konkurenta CBOT Holdings za 11,65 miliardy dolarů. V transakci za 10,2 miliardy dolarů se loni také spojily newyorská akciová burza NYSE a západoevropský trh Euronext.
NYMEX, jejíž historie sahá asi 130 let do minulosti, začala být k mání až od konce roku 2006, kdy se stala veřejně obchodovanou společností. Původně navrhovaná hodnota transakce činila 11,3 miliardy dolarů, od ledna však akcie CME klesly o 50 procent a s tím se snížila i hodnota nabídky.
CME v rámci přemlouvání členů NYMEX slíbila, že udrží obchodování v New Yorku nejméně do roku 2012. Obchodování s energetickými produkty a kovy dále rozšíří nabídku CME, jejíž produkty se pohybují v širokém spektru od kontraktů na měny, akciové indexy a úrokové sazby přes zemědělské komodity až po exotické produkty jako kontrakty založené na vývoji počasí nebo cen domů.
Burzy po celém světě se v poslední době snaží o vzájemné spojování. Nabídkou nových produktů a výhodnějších podmínek si chtějí zvyšovat podíly na dosavadních trzích a expandovat na nové trhy. V minulých letech se na to burzovní společnosti připravovaly úspěšnými transformacemi z vlastnictví založeného na členství na akciové společnosti.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
