Pro Jihočeské tiskárny podle HN představuje tisk etiket 80 procent ze zhruba třísetmilionových tržeb. OTK Group pak ovládá 85 procent trhu s etiketami v Česku. K jejím zákazníkům patří většina tuzemských pivovarů.
"Bohužel pro nás se růst počtu tištěných etiket neprojevuje i odpovídajícím způsobem ve zvyšování tržeb, což bychom přivítali. Ceny etiket totiž v silné konkurenci v polygrafickém průmyslu spíše stagnují nebo mírně klesají," uvedl ředitel Jihočeských tiskáren Ladislav Blacký.
Etikety tiskne i mnoho malých tiskáren, například klatovský Dragon Press. Růst zakázek na pivní etikety pak zaznamenaly i evropští tiskařští giganti, jako rakouský koncern Marzek Ettiketten. Loni firma vytiskla sedm miliard etiket, část uplatnila i v Česku. Letos očekává nárůst prodeje o šest procent.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
