V září ministerstvo do systému napojí prvních deset procent STK, v říjnu to má být dalších 40 procent a všechny zbývající stanice mají být připojeny do začátku listopadu. O spuštění systému se hovoří zhruba dva roky, jeho zavedení zpozdila příprava a výběrové řízení na dodavatele.
Díky počítačovému systému budou mít pracovníci dohledu on-line informace o tom, jaké vozidlo v daném okamžiku prochází kontrolou a jaký úkon na něm technik provádí. To pak budou moci porovnat se skutečným stavem. Později by se součástí dohledu měl stát i kamerový systém.
Pracovníci státního odborného dozoru se při prověřování stanic nejčastěji setkávají s tím, že STK neprovede všechny předepsané úkony nebo její pracovníci správně neposoudí skutečný stav vozu. Do provozu se tak dostávají omlazené vozy, auta s pozměněnými identifikátory či jinými motory nebo vozy jejichž technický stav může znamenat hrozbu pro ostatní účastníky provozu. Podvody často doprovází snahu o přihlášení dovážených ojetin, kterých bylo loni i kvůli toleranci některých STK přihlášeno rekordních 213.000 vozů z druhé ruky.
Celkem v tuzemsku funguje přes 330 STK a ministerstvo jich loni zkontrolovalo 52. Loni kvůli vážným nedostatkům uzavřelo STK v Rakovníku, Mostě a Drásově.
Na pravidelné technické prohlídky v akreditovaných STK musejí majitelé s osobním autem nejpozději čtyři roky po pořízení nového vozu a pak každé dva roky. Při prohlídkách technici mimo jiné kontrolují účinnost brzd, seřízení světel, funkčnost podvozku a řízení, stav pneumatik, fungování elektrických přístrojů nebo úniky oleje.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
