"Začneme mostem přes rybník Koberný, který je mezi Planou nad Lužnicí a Košicemi, tam jsme už předali staveniště," uvedl ředitel českobudějovického závodu Strabag Vladimír Boršek. Další dálniční stavbou, do níž se pustí stavaři na jihu Čech ještě letos, bude rekonstrukce jedné poloviny čekanického mostu. V příštím roce se začne postupně pracovat na celé trase mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí.
Zatímco letos mají stavaři pracovat výhradně mezi Táborem a Veselím, o dva roky později by měli být k vidění už na celé trase budoucí dálnice na jihu Čech až k Dolnímu Dvořišti. První automobily by měly celý jihočeský úsek D3 projet v roce 2014.
"Pokud vláda schválí připravovaný projekt PPP, což je projekt partnerství veřejné a soukromé sféry, mohl by se v roce 2010 stavět celý úsek dálnice na jihu Čech," řekl šéf českobudějovické správy ŘSD Josef Pešl. Ministerstvo dopravy už začalo spolu se zástupci Jihočeského kraje pracovat na podmínkách pro výběr soukromého investora - koncesionáře. Do konce letošního roku soutěž zahájí.
Celá plánovaná trasa dálnice D3 z Prahy až na hranice s Rakouskem měří 171,4 kilometru. Náklady na její vybudování se odhadují na 80 miliard korun.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
