Odborový svaz leteckých mechaniků International Association of Machinists and Aerospace Workers (IAM) chce po Boeingu i vyšší mzdy a benefity. Nejvíce se ale obává dikce v kolektivní smlouvě z roku 2002, která dává Boeingu pravomoc zadat jiným firmám práci, kterou nyní dělají členové svazu.
"Není to o penězích, všechno se to týká subdodavatelských plánů," řekl jeden z protestujících, třiapadesátiletý Butch Blount. "Moje práce je z těch, které možná převedou na subdodavatele," dodal.
Boeing si rozšířil základnu dodavatelů pro výrobu nového letadla 787 Dreamliner. Budou ho vyrábět podniky po celém světě a závod v americkém Everettu bude Dreamliner pouze montovat. Svaz říká, že koncern od roku 1990 připravil o práci 16.000 jeho členů.
Tiskový mluvčí asijské společnosti Fuji Heavy, která vyrábí osobní vozy Subaru, dnes uvedl, že stávka v Boeingu bude mít vliv na její divizi leteckého strojírenství, pokud bude trvat déle než týden. Mitsubishi Heavy se k situaci odmítla vyjádřit, ale Kawasaki Heavy sdělila, že dopad stávky zatím hodnotí.
A aerolinie se obávají, že by protest mohl zpozdit dodávky očekávaných letadel. Singapore Airlines, které si mají začít odebírat dvacítku letadel 787 v roce 2011 nyní s Boeingem jednají o tom, jak se protest těchto dodávek dotkne.
Práce se v Boeingu zastavily v sobotu ráno poté, co IAM ve středu zamítla nabídku koncernu. Další jednání naplánována nejsou. Zastavila se tak produkce letadel 737, 747, 767 a 777 a beztak zpožděný projekt Dreamliner se může proti plánu ještě oddálit, napsal Reuters.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
