Nejvíce dováženou značkou ojetin byl Ford s 22.679 vozy, následuje Volkswagen s 19.205 automobily a třetí místo patří domácí značce Škoda, kterou si z ciziny dovezlo 18.810 majitelů. Škodovky tak tvořily více než desetinu dovážených vozů.
Celkem 28 procent dovážených aut z druhé ruky bylo starších deseti let, čtyři procenta pak tvořily vozy staré více než 15 let. Vozy do jednoho roku stáří byly zastoupeny zhruba třemi procenty.
Podle největší tuzemské sítě autobazarů AAA Auto se nekontrolovaný dovoz ojetin projevuje na zhoršující se kvalitě tuzemského vozového parku. "Průměrný technický stav ojetých vozů v České republice se stále zhoršuje. Zatímco v roce 2006 odmítli výkupčí AAA Auto kvůli špatnému technickému stavu 31 procent ze všech nabízených vozů, letos to bylo už 37 procent nabízených vozidel," uvedl Jan Kroča z tiskového oddělení.
Dovozní omezení padla v polovině roku 2006. Od té doby bylo podle odhadu autobazaru do země dovezeno přibližně 200.000 starých aut ve špatném technickém stavu, kterých se lidé chtějí zbavit ještě před zpřísněním prohlídek na STK. Proto je nabízí na inzerát nebo v autobazarech.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
