Evropská komise dala polské vládě do 12. září čas na to, aby jí plán na záchranu loděnic předložila. Pokud se plán nebude komisi líbit, budou muset loděnice vrátit státní pomoc přesahující 2,3 miliardy eur (57 miliard korun), což by je přinutilo vyhlásit bankrot. Pokud komise restrukturalizační plán schválí, bude muset Polsko představit privatizační plány pro loděnice v Gdyni a Štětíně. Ve hře je podle polských představitelů až 60.000 pracovních míst.
Loděnice v Gdyni, Štětíně a Gdaňsku mají navíc pro Poláky velký symbolický význam. Začátkem 80. let se v nich zrodilo hnutí Solidarita, které vedlo k pádu komunismu v zemi. Loděnice jsou však ztrátové a bez dotací by nedokázaly přežít, píše agentura Reuters.
Loděnice v Gdyni a Štětíně jsou ve vlastnictví státu. Loděnice v Gdaňsku, v nichž pracoval zakladatel Solidarity a pozdější polský prezident Lech Walesa, se již nachází v soukromém vlastnictví. Loni je koupila ukrajinská společnost Donbass, která předložila nabídku také na loděnice v Gdyni.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
