Tajani před europoslanci z výboru pro dopravu hovořil o tom, co výkonný orgán unie dělá a plánuje v rámci bezpečnosti letecké dopravy. Reagoval tím také mimo jiné na srpnové neštěstí ve španělském Madridu.
Tam se 20. srpna zřítilo letadlo společnosti Spanair, v jehož troskách zemřelo 154 lidí. Aerolinky pak následně připustily, že havarovaný letoun měl už v minulosti technické problémy.
"Bezpečnost je pro mě absolutně prioritní věcí. V této věci není možné dělat nějaké kompromisy," řekl Tajani před europoslanci.
Připomněl také existenci takzvané černé listiny - tedy seznamu leteckých společností, které z bezpečnostních důvodů nesmějí létat na letiště zemí EU. Tento seznam, na němž figurují zejména společnosti z rozvojových zemí, komise pravidelně upravuje podle aktuální situace.
Tajani také připomněl, že v rámci unijního kontrolního programu SAFA 54 procent zkontrolovaných letounů patřilo v loňském roce evropským aerolinkám. Loni se pak celkem uskutečnilo 7376 inspekcí, zatímco v roce 2004 to prý bylo jen 3993.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
