Drážní inspekce koncem června uložila DPO milionovou pokutu za to, že neoznámil dvě mimořádné události, při nichž v minulosti na lince číslo 5 proti sobě dvakrát vyjely tramvaje. Další pokutu ve výši 200.000 korun vyměřila dopravnímu podniku před několika dny. První pokuta byla za události, které se staly v letech 2006 a 2007, druhá pak za případy z let 2004 a 2005.
Proti první pokutě se dopravní podnik odvolal k ministerstvu dopravy. Mluvčí ministerstva Karel Hanzelka dnes řekl, že ministerstvo musí o odvolání rozhodnout do poloviny září. Dosud o něm nerozhodlo. "Nové rozhodnutí o další pokutě musíme nejprve prostudovat a poté se rozhodneme, jak budeme dále postupovat, zda se odvoláme či nikoliv," uvedl Albrecht.
Náměstek primátora Lukáš Ženatý dnes novinářům řekl, že lze předpokládat, že pro dopravní podnik bude v případě druhého odvolání hrát roli rozhodnutí ministerstva dopravy. Pokud by ministerstvo rozhodlo ve prospěch dopravního podniku, pravděpodobně by se odvolal i proti druhé pokutě.
Tramvaje linky číslo 5 se srazily letos v dubnu, když jeden z řidičů křižujících se tramvají nezastavil na místě určeném k čekání na protijedoucí soupravu. Řidiči nestihli zabrzdit a soupravy se čelně srazily. Policie ze zavinění nehody zatím obvinila jen čtyřiadvacetiletého Petra Hrocha. Řidič připustil, že udělal chybu.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
