Podle deníku budou řidiči moci doplnit plyn na Evropské, v Braníku a v areálu Pražských služeb. Pumpa na Evropské u Divoké Šárky bude bezobslužná. "Do tří let bychom chtěli hlavní město pokrýt sítí deseti až 11 plnících stanic na CNG," uvedl Radek Patera z Pražské plynárenské. Dodal, že návratnost je v současnosti poměrně dlouhá a zpočátku mohou být stanice několik let i ztrátové.
Ježdění na stlačený zemní plyn nicméně zaznamenává vzestup. U dvou stanic, které firma už nyní provozuje, se prodej meziročně zvýšil asi o 70 procent. Výstavba jedné plnící stanice vyjde na zhruba osm až deset milionů korun, což je asi dvojnásobek pořizovací ceny srovnatelné benzinové pumpy, píše deník.
Podle HN plánují plnící stanice i další firmy. Například společnost RWE Transgas má nyní v provozu sedm stanic na CNG, další dvě - v České Lípě a Semilech - jsou ve výstavbě. "V Česku je prostor pro 350 až 400 pump," řekl Lubomír Kolman z RWE. Síť 50 až 100 vlastních stanic na CNG plánuje na hlavních dopravních tazích do roku 2020 postavit i strojírenská firma Vítkovice Machinery Group.
Podle údajů České plynárenské unie je v ČR 1150 vozidel na zemní plyn, z toho osobních a dodávkových je asi 750.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
