"České textilky, obuvníci a sklárny velmi doplácejí na současnou situaci. Navíc už v posledním období se musely potýkat s růstem cen energií, požadavky na růst platů, levnými dovozy z Asie, ale především kurzovými výkyvy a silnou korunou, které jim ubíraly zisky a zakázky do zahraničí a nutily činit přísná úsporná opatření," uvedl prezident komory Petr Kužel.
Kužel se obává, že v některých případech bude mít současný mix nepříznivých okolností na některé z těchto firem negativní dopad. Budou muset propouštět nebo omezit výrobu. "V krajních případech to může vést i k jejich krachu a ukončení činnosti," dodal.
Případné propouštění nebo krachy podniků se podle něj negativně projeví na nárůstu nezaměstnanosti, v některých oblastech či oborech se mohou propuštění dělníci stát dlouhodobě nezaměstnanými, protože budou mít problém najít podobné uplatnění, nebo budou muset přestoupit do rekvalifikačních kurzů na jiná povolání.
Místopředseda Asociace malých a středních podniků Karel Havlíček upozornil na to, že dopad záleží na velikosti podniku a oblasti v jaké firma podniká. "Nelze paušalizovat, ale je zřejmé, že například realitní trh bude klesat, což může mít vliv na stavebnictví. Klesne podíl vývozů levných komodit, může dojít k omezení přílivu zahraničních investic, neboť se stáváme velmi drahou a nevýhodnou destinací pro investory. Zlaté české ruce a vzdělaná pracovní síla jsou argumentem lichým, neboť chytří a přemýšliví lidé jsou i jinde, ale draho začíná být pouze u nás," uzavřel.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
