Nově dokončená trasa by měla především svést dopravu z dnes už nevyhovující silnice I/47, zlepšit možnosti dopravního napojení regionu na českou dálniční síť a v neposlední řadě také snížit provoz v centru Kroměříže. Na novém zhruba sedmikilometrovém úseku vzniklo celkem 11 mostů, dvě mimoúrovňová křížení a také tři protihlukové stěny v délce téměř tři kilometry.
Dálniční obchvat Kroměříže, který město míjí po jeho severním okraji, byl však zprovozněn s předstihem a motoristé jej už nyní mohou využívat jako objízdnou trasu, zatímco se opravuje jediný kroměřížský most přes řeku Moravu.
Dálnice D1 dosud končila u Vrchoslavic na Prostějovsku. Řidiči jedoucí ve směru od Brna se po ní ale zatím až do Kroměříže nedostanou. Chybějící úsek z Vrchoslavic do Kojetína dlouhý zhruba šest kilometrů se totiž dosud staví a měl by být zprovozněn přibližně v září 2009. Do doby jeho dokončení bude doprava mezi Vrchoslavicemi a Kojetínem vedena po stávající silnici první třídy.
Na dálnici z Kojetína do Kroměříže a na obchvat města v budoucnu naváže další část, která povede od Kroměříže ve směru na Hulín a Říkovice na Přerovsku. Jeho stavba byla oficiálně zahájena začátkem letošního června a se zprůjezdněním úseku se předběžně počítá v říjnu roku 2010.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
