"Podepsali jsme smlouvy na koupi Mova, čekáme na vyjádření antimonopolního úřadu," potvrdil deníku šéf Škody Transportation a místopředseda představenstva Škody Holding Tomáš Krsek. Škoda podle něj majitele oslovila a vyjednávala s nimi zhruba čtyři měsíce.
Deník připomíná, že Movo s firmami Pars Nova a ČKD Vagonka, které Škoda koupila již dříve, spojuje to, že všechny v minulosti získaly velké zakázky od Českých drah.
Movo patřilo od roku 1992 pěti plzeňským podnikatelům. Před rokem spolu se slovenskou ŽOS Trnava uspělo v tendru na zakázku za stovky milionů korun, a to na modernizaci vagonů Českých drah. Před dvěma lety získala firma se škodou také kontrakt na opravu 50 vozů pražského metra. Movo mělo loni tržby přes 370 milionů korun a hrubý zisk 23 milionů. Podle neoficiálních informací však firma nebyla v dobrém stavu a příští rok by musela drážní zakázky nově vysoutěžit.
Plzeňská Škoda se podle MfD i díky Movu stane firmou, jež si nejvíce ukousne z 12miliardového balíku, který České dráhy dostaly na modernizaci svého více než pětitisícového vozového parku. Škoda Transportation loni podle výroční zprávy vydělala 1,2 miliardy korun při tržbách 4,2 miliardy korun.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
