"Je velmi pravděpodobné, že modré karty budou. Je velmi nejasné odkdy," řekl po jednání český ministr vnitra Ivan Langer. Praha chce podle něj prosadit to, aby daná norma vstoupila v platnost až poté, co staré členské země unie uvolní překážky bránící lidem z nových zemí unie z rozšíření roku 2004 včetně Česka či Slovenska v přístupu na jejich pracovní trh.
Češi a Slováci stále nemohou volně pracovat v Německu, Rakousku, Belgii a Dánsku. Německo a Rakousko zřejmě budou chtít, aby mohly tato opatření nechat v platnosti i na poslední možné dvouleté období - tedy až do května 2011.
"Nemáme stejná práva... Dokud existují přechodná opatření, nemáme stejná práva," řekl Langer s tím, že pokud by modré karty začaly platit dříve, pak by podle něj lidé z třetích zemí měli v EU víc práv než Češi, což je prý pro Prahu nepřijatelné.
S návrhem na zavedení modrých karet přišla loni Evropská komise. Jejím cílem je zjednodušit získávání pracovních povolení pro určité skupiny lidí, podmínky pro příchod jejich rodin či přesun pracovníků z jednoho státu unie do jiného.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
