Dohodu musí nyní ještě podepsat několik menších odborových svazů, se kterými bude konsorcium jednat v pondělí, piloti však byli nejsilnějšími oponenty záchranného plánu. Největší odborové svazy aerolinek již dohodu podepsaly.
Italská vláda v srpnu pozměnila bankrotový zákon, aby umožnila záchranu aerolinek. Podle plánu pak aerolinky na konci srpna požádaly o ochranu před věřiteli. Konsorcium 16 italských podnikatelů má koupit hlavní část osobní přepravy aerolinek očištěnou od dluhů, poskytnout jí kapitálovou injekci ve výši jedné miliardy eur (24,4 miliardy Kč) a vytvořit z ní menší leteckou společnost. Podle dřívějšího oznámení konkurzního správce by nová společnost mohla začít létat 15. října. Další části aerolinek, včetně pozemních aktivit a nákladní divize, mají být prodány nebo zlikvidovány.
CAI také plánuje vstup zahraničního partnera do nové Alitalie. Zatím jsou nejčastěji zmiňovány společnosti Lufthansa a Air France-KLM. Představitelé Lufthanssy se v pátek setkali se zástupci odborů, aby s nimi projednali plán na získání minoritního podílu v Alitalii. Air France-KLM pak oznámila, že je připravena koupit v restrukturalizované Alitalii minoritní podíl, napsaly agentury AP a Reuters.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
