Akcionáři také schválili změnu jména na Anheuser-Busch InBev a navýšení kapitálu a emisi nových akcií o objemu deseti miliard dolarů. Tyto finance se mají použít na snížení dluhu.
Obě společnosti se na spojení dohodly 14. července. Dohodu ještě musí schválit akcionáři amerického pivovaru, napsaly agentury AP a Reuters.
InBev vznikl v roce 2004 spojením belgického pivovaru Interbrew a brazilské nápojové společnosti AmBev. Mezi jeho hlavní značky patří Stella Artois, Beck, Bass nebo brazilská Brahma. Na českém trhu s pivem má InBev se značkami Staropramen, Ostravar a Braník asi patnáctiprocentní podíl.
Anheuser-Busch kontroluje téměř polovinu amerického trhu s pivem a jeho značka Bud Light je nejprodávanější v USA. Kvůli značce Budweiser vede řadu sporů s českobudějovickým Budvarem.
Společnosti Anheuser-Busch a InBev loni vyrobily celkem 460 milionů hektolitrů piva a utržily 36,4 miliardy dolarů. Sloučená skupina bude jedničkou na všech pěti největších trzích s pivem na světě, tedy v Číně, Spojených státech, Rusku, Brazílii a Německu.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
