"Bakalova jednání o koupi terminálu v Brestu finišují. Smlouva je hotova, transakce by měla být dokončena příští týden," cituje svůj zdroj. Investice se prý pohybuje řádově minimálně ve stovkách milionů korun.
Bakalův mluvčí Vladimír Bystrov obchod v Bělorusku odmítl potvrdit. "Nebudeme to komentovat," řekl HN.
Podle informací listu nebyl na projekt vypsán běžný privatizační tendr, jde o přímý prodej. Bělorusové měli zájem prodat terminál právě Čechům, dokonce kvůli tomu posunuli termín privatizace, aby stihli upřesnit nabídky. Čechy upřednostňují, protože velká část zboží, která překladištěm prochází, směřuje do střední Evropy. O terminál měli zájem i Holanďané, kteří jsou v Bělorusku největšími investory z EU, píše.
Podnikání v železniční dopravě není pro Bakalovu skupinu novinkou. Když investiční společnost RPG, kterou Bakala kontroluje společně s podnikatelem maďarského původu Peterem Kadasem, před několika lety kupovala těžební holding OKD, získala s ním i firmu OKD Doprava, která je po Českých drahách druhým největším železničním dopravcem v zemi. OKD Dopravu vlastní Bakalou kontrolovaná New World Resources Transportation, píšou dnešní Hospodářské noviny.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
