Jen loni vzrostl počet lidí trpících hladem o 75 milionů. Specializovaná agentura OSN to přičítá především nárůstu cen potravin a pohonných hmot.
Kolem 89 procent lidí trpících hladem, tedy 750 milionů, žije v asijských a afrických zemích. V 15 afrických zemích hlad postihuje přes 35 procent populace.
Zvláště zranitelných je 22 zemí, protože zde vysoké procento obyvatel (přes 30 procent) trpí podvýživou a tyto země jsou silně závislé na dovozu ropných produktů (ve většině případů ze 100 procent) a na dovozu obilnin. Jde o Eritreu, Niger, Komory, Botswanu, Haiti, Libérii, Burundi, Tádžikistán, Sierru Leone, Zimbabwe, Etiopii, Zambii, Středoafrickou republiku, Mosambik, Tanzanii, Guineu-Bissau, Madagaskar, Malawi, Kambodžu, Severní Koreu, Rwandu a Keňu.
Většina ze 75 milionů osob, které začaly nově trpět podvýživou, pochází z Asie a Tichomoří (41 milionů), následuje subsaharská Afrika (24 milionů) a Latinská Amerika (šest milionů). Čtyři miliony osob trpících nově podvýživou pochází z Blízkého východu a ze severní Afriky.
Index cen potravin FAO ukazuje v roce 2006 zvýšení cen potravin oproti předchozímu roku o 12 procent, v roce 2007 o 24 procent a v prvních sedmi měsících letošního roku o 50 procent. Zvýšení registrované od roku 2002 je nejsilnější od počátku 70. let.
K zajištění dostatku potravin a k oživení dlouho zanedbávaného zemědělství postižených zemí by bylo podle FAO třeba nejméně 30 miliard dolarů ročně.
Podle Světového potravinového programu (WFP) poklesla světová potravinová pomoc v letošním roce na nejnižší úroveň za posledních 40 let, zatímco stále více zemí potřebuje naléhavou pomoc.
Jak uvádí FAO, investice do zemědělství v letech 1980-2006 klesly téměř na šestinu, zatímco světová populace rostla každoročně o 78,9 milionu. Biopaliva zároveň svět připravila o 100 milionů tun obilnin, které mohly sloužit k výživě lidí.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					