Cena benzinu rostla od roku 1987 pomaleji než platy. Zatímco průměrná mzda se zvýšila z 3026 Kč na loňských 21.694 korun, litr benzinu podražil ze 7,50 koruny na 30,6 Kč. Benzin měl do roku 1989 direktivně stanovenou cenu 7,50 Kč, ta se v následujícím roce skokově zvýšila na dvojnásobek a v dalších letech pozvolna rostla.
Češi tedy díky relativně levnějšímu palivu najedou více kilometrů, na průměrný automobil Škoda ale podle statistiků budou šetřit zhruba stejnou dobu jako na konci 80. let. Zatímco v roce 1987 stála Škoda 105 l v průměru 56.810 korun a lidé na její pořízení potřebovali 20 měsíčních platů, loni vyšla Octavia II 1,6 na 459.900 Kč, tedy na víc než 21 průměrných platů. Nejlevnější auta jiných značek se ale v současnosti dají pořídit již kolem 150.000 korun, nejlevnější Škoda Fabia stojí 239.900 korun.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					