Firmy se zatím dohodly na tom, že budou spolupracovat na provozu aerolinek. Nevylučují však ani kapitálové propojení obou společností. Spojením chtějí docílit například nižších nákupních cen za služby či pohonné hmoty. Vzájemně si budou prodávat letenky či využívat letadla.
"Aliance je přirozeným výsledkem pro dvě letecké společnosti, které dosud fungovaly odděleně, ale s podobnými strategiemi. Zaměříme se na středoevropské a východoevropské linky," uvedl šéf Myair.com Carlo Bernini.
Šéf SkyEurope Jason Bitter v prohlášení uvedl, že spolupracující aerolinky budou hrát na evropském trhu větší roli než dosud. "Cílem je být čtvrtým největším hráčem mezi nízkonákladovými společnostmi," uvedl Bitter. První tři místa dosud patří Ryanairu, easyJetu a AirBerlin.
Na evropském trhu nízkonákladových leteckých společností se už spojily například španělské aerolinky Vueling a clickair. O fúzi jednaly také Condor, TUIfly a Germanwings v Německu.
Itálie je pro SkyEurope jedním z klíčových trhů, z Prahy létají do devíti italských měst. SkyEurope a Myair.com jsou podle počtu letadel podobně velké společnosti. SkyEurope má 15 strojů, ale na zimu se dvou letadel zbaví. Myair.com létá s celkem 11 stroji, ale na rozdíl od SkyEurope má jiné typy: airbusy a menší bombardiery.
Za Myair.com stojí manažeři bývalé italské společnosti VolareWeb, která zkrachovala v roce 2004. Firma už spolupracuje se švýcarskou společností Darwin. Podle počtu cestujících jsou SkyEurope zhruba dvakrát větší.
Problém s nedostatkem provozního kapitálu by SkyEurope mohl pomoci vyřešit i největší akcionář aerolinek, fond York Global Finance II. Vlastní 30 procent akcií a před několika dny oznámil, že chce koupit celou firmu. Společnosti pomohl již dvěma půjčkami.
SkyEurope mají základny v Praze, Bratislavě, Košicích a Vídni. S akciemi společnosti se obchoduje ve Varšavě a Vídni.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					