"Kdyby se strojvedoucí díval před sebe, tak se to nemuselo stát," řekl Hanzelka s tím, že strojvedoucí "mohl psát sms nebo si listovat v novinách".
Drážní inspekce, Federace strojvůdců i rodina strojvedoucího tvrdí, že je to skandální, lživé a nehorázné tvrzení. Inspekce trvá na tom, že strojvedoucí je nevinný. Pokud se ministerstvo neomluví, chce Federace strojvůdců podat spolu s rodinou strojvedoucího trestní oznámení, uvedla Nova.
Hanzelka řekl, že se není za co omlouvat. "Neřekl jsem, že to zavinil, jenom, že se to nemuselo stát, kdyby se plně věnoval řízení," uvedl mluvčí.
Podle Drážní inspekce květnovou srážku lokomotivy a osobního vlaku v Moravanech zapříčinila porucha na pískovači jedné z lokomotiv a zároveň bezpečnostní mezera ve staničním zabezpečovacím zařízení.
Obě lokomotivy byly podle inspekce nekompatibilní se staničním zabezpečovacím zařízením. Množství písku pod nápravami soupravy přerušilo bezpečnostní obvod v kolejích, zařízení potom vyhodnotilo kolej jako volnou a pustilo na ni další lokomotivu.
Strojvůdce samostatně jedoucí lokomotivy podle inspekce nepochybil, na semaforu totiž po chybě bezpečnostního zařízení svítila zelená, uvedla inspekce.
K podobným závěrům došla vyšetřovací komise ministerstva dopravy, která dosud uváděla jako bezprostřední příčinu nehody velké množství písku na kolejích.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					