"V tuto chvíli analyzujeme různé strategické možnosti pro Fortunu. Do té doby, než padne konečné rozhodnutí, nebudeme situaci komentovat," řekla deníku mluvčí Penty Jana Studničková. "Fortuna je nyní připravená k prodeji a Penta má zájem se jí zbavit," potvrdil zdroj z Fortuny.
Penta Fortunu získala v roce 2005 zhruba za dvě miliardy korun od skupiny podnikatelů okolo Michala Horáčka. Dnes by za ni dostala výrazně více. Fortuna se totiž pod novým majitelem rozšířila i na zahraniční trhy a nyní kromě Česka působí i v Polsku, Slovensku a Chorvatsku. Kromě toho je sponzorem největších tuzemských fotbalových klubů v čele se Spartou a Slavií, uvedly HN.
Pro Pentu může být prodej Fortuny cestou, jak získat potřebné finance v době, kdy je kvůli celosvětové finanční krizi obecně ztížený přístup k úvěrům. "Zatímco cena většiny firem v době krize klesá až o deset procent, sázkových firem se pokles hodnoty netýká. Naopak. Sázkový byznys v každé krizi či nejisté době roste," konstatoval Radek Schmied ze společnosti Redbaenk, která se zabývá fúzemi a akvizicemi.
Mezi zájemci o Fortunu se podle deníku přitom mohou objevit nejenom strategičtí investoři z oboru, ale i finanční skupiny z jiných odvětví. "Fortuna má zajímavé výsledky a lze očekávat zajímavou cenu," řekl Richard Kovář z Redbaenk. Doplnil, že Penta navíc může zhodnocené prostředky použít pro nákupy firem, kterých se dotkne finanční krize, a bude je tedy možné koupit za nižší cenu.
Loni byla Fortuna jednou z nejvýdělečnějších společností zaměřených na kurzové sázky v Česku. Její čistý zisk meziročně stoupl o 83 procent na takřka 280 milionů korun. Konkurence v obchodním rejstříku výsledky za rok 2007 nezveřejnila, loňský zisk dalšího lídra trhu, společnosti Tipsport, činil 155 milionů korun. Firmy Chance a Synot Tip rok 2006 končily ztrátou, napsaly dnešní Hospodářské noviny.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					