Plán se týká všech aerolinek létajících přes území EU. Nová pravidla si vysloužila kritiku ze strany Spojených států, podle nichž EU nemá právo nutit americké aerolinky létající přes Evropu k účasti na obchodování s povolenkami. Námitky vznesly rovněž východoevropské země, protože zavedení ekologičtějších technologií bude nákladné, a to obzvlášť v době ekonomické krize.
Začlenění letecké dopravy do systému obchodování s emisními povolenkami je součástí širšího balíku návrhů, s jehož pomocí chce unie dostát svým ambiciózním cílům v boji s klimatickými změnami.
EU má závazek, že sníží objem emisí skleníkových plynů o pětinu do roku 2020; pokud se přidají i státy mimo EU, tak by to v rámci EU mělo být až o 30 procent. Do roku 2020 by pak měl rovněž podíl biopaliv na celkovém objemu pohonných hmot dosáhnout v EU deseti procent.
Emise z aerolinek tvoří na světě asi tři procenta celkových emisí oxidu uhličitého (CO2), což je hlavní ze skleníkových plynů, které jsou považovány za jednu z klíčových důvodů globálního oteplování.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					