Německá firmy BayWa, která měla v pololetí za zemědělskou divizi v přepočtu téměř šedesátimiliardové tržby, svůj zájem nepotvrdila, ani nevyvrátila. "Bohužel. Nemůžeme to komentovat," řekla MfD mluvčí firmy Maria Crusius.
Podle deníku není zatím jasné, zda Malúš prodá celých 100 procent firmy, a není známa ani cena. Mezi znalci se mluví o několika miliardách korun za 100 procent akcií Agropol Group. Pravděpodobnost převzetí Agropolu Agrofertem zvyšuje další okolnost. BayWa sídlící v hlavním městě Bavorska Mnichově odebírá ve velkém od Agrofertu průmyslová hnojiva, vyráběná mimo jiné v největším německém producentovi močoviny - SKW Piesteritz. "Je to náš velký a vážený klient," sdělil MfD Babiš.
V úterý ÚOHS povolil Agrofertu převzetí Milkagra a olomoucké Olmy, druhé největší mlékárny v zemi.
Pokud skutečně Babiš Malúšovu společnost koupí, bude na konce fúze subjekt s konsolidovanými tržbami přes 100 miliard korun. Tím by se přiblížil velikosti německé firmy. Ta se přitom cítí v zemědělství jako vůbec největší v Evropě. BayWa oběma českým podnikům už léta částečně konkuruje. Hlavně v příhraničních oblastech využívala nespokojenosti pěstitelů obilí buď s výkupními cenami Agropolu a Agrofertu, anebo s podmínkami skladování, uvedl deník.
Čeští zemědělci opakovaně kritizují monopol Agrofertu a Agropolu na sklady. Po sklizni musí totiž obilí uskladnit a část většinou držet i delší dobu, aby počkali na lepší cenu na trhu. "V Česku je problém zvyšujících se marží obchodních řetězců a klesajícího podílu zemědělských surovin v potravinách a také rostoucí dovozy potravin," konstatoval předseda Zemědělského svazu Miroslav Jirovský. Doplnil, že velký český producent by mohl vyjednat lepší podmínky i pro ostatní zemědělce, napsala Mladá fronta Dnes.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					