Nejprodávanějším modelem v této kategorii je Škoda Octavia 4x4, kterou si letos pořídilo 1872 motoristů, následovala Honda CR-V s prodejem 723 aut a Hyundai SantaFe s 697 prodanými vozy. Mezi značkami čtyřkolek vede Škoda s 1856 prodanými vozy, následovaná Volkswagenem s 1500 automobily a Audi, kde si legendární pohon quattro vybralo 1323 zákazníků.
Zájem o čtyřkolky roste podle marketingového ředitele BMW ČR Petra Minaříka vždy před zimní sezónou. "Systémy pohonu všech kol, v případě BMW xDrive, poskytují lepší jízdní vlastnosti a ovladatelnost vozu za zhoršených povětrnostních podmínek, ale i na suché vozovce," uvedl. Stále více lidí si podle něj také pořizuje auta k aktivnímu trávení volného času, které vyžaduje dopravu na nezpevněných cestách, na horách nebo na sněhu.
Zhruba polovinu vozů s pohonem všech kol tvoří terénní auta. Stále oblíbenější jsou ale i modely určené převážně pro silniční provoz nebo do lehkého terénu. Průkopníky masového využití pohonu všech kol v této kategorii jsou značky Audi a Subaru. Zatímco u luxusního Audi představují vozy quattro 65 až 70 procent tuzemského prodeje, Subaru prodává výhradně vozy s náhonem na všechna kola.
Rostoucí zájem o čtyřkolky se s příchodem chladnějšího počasí projevuje i na trhu ojetých vozů. Největší tuzemská síť autobazarů AAA Auto zaznamenala podle ředitele výkupu Petra Vaněčka jen během září nárůst zájmu až o 80 procent. Nejvyšší zájem o tyto vozy podle něj bývá pravidelně na konci října a v listopadu.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					