"Zítra (v úterý) dostanou vyrozumění o pokutě," řekl dnes novinářům Dvořák. Horní hranice pokuty je podle Dvořáka deset milionů korun. "Aby to byly miliony, muselo by to mít dopad na území celé ČR," uvedl pouze k výši pokuty. Problém se v září týkal pouze částí Prahy.
ČRa v první půlce září kvůli nastupující digitalizaci a výměně antén na žižkovském vysílači v Praze dočasně přesunuly signál DVB-T ze Žižkova na Strahov. Zároveň změnily polarizaci signálu z horizontální na vertikální. Podle dostupných odhadů stovky domácností tak poté měly potíže s příjmem DVB-T v Praze.
V polovině září, kdy ČTÚ zahájil správní řízení s ČRa, hovořil předseda rady o "exemplárním" postihu. Důvodem zahájení správního řízení bylo podle tehdejších informací šéfa ČTÚ to, že ČRa změnily polarizaci, ačkoliv v jejich individuálním oprávnění se o vertikální polarizaci nehovoří. ČTÚ se také nelíbilo, že o změně polarizace informovaly ČRa podle názoru úřadu pozdě, až den před změnou, a to jen média a veřejnost, nikoli ČTÚ.
Podle ČRa je vertikální polarizace mnohem vhodnější pro vysílání v městských aglomeracích. ČRa po zahájení správního řízení uvedly, že změna polarizace anténního systému byla v předstihu konzultována se zákazníky ČRa, tedy televizemi, informován byl ale podle firmy i ČTÚ. Divákům, kteří měli v září potíže s příjmem DVB-T, se ČRa omluvily s tím, že takový silný ohlas na změnu polarizace firma nečekala.
To, že vertikální polarizace je pro vysílání ve městech vhodnější, připouští i ČTÚ. Na druhé straně jsou ale podle Dvořáka anténní systémy na obytných domech zastaralé. Mohl by tak nastat konflikt s tím, že v informačních kampaních se dosud podle Dvořáka málo zdůrazňuje nutnost mít nejen nejnovější zařízení, ale také mít v pořádku antény.
ČRa na konci října spustily dvě sítě pro DVB-T, jednu pro veřejnoprávní média, druhou pro komerční televize, přičemž z městských vysílačů v Praze a Brně opět firma použila vertikální polarizaci. To již podle Dvořáka problém není, neboť si mezitím ČRa požádaly o změnu ve svém individuálním oprávnění.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					