"Řidiče, kteří na úsecích silnic označených značkou Zimní výbava pojedou na letních pneumatikách a zaviní přitom nehodu, zatím nehodláme trestat a vzniklé škody z havarijního pojištění nebo povinného ručení budeme proplácet," uvedl ředitel odboru řízení produktů neživotního pojištění ČSOB Pojišťovny Jaroslav Král.
Sankce za porušení povinnosti používat zimní pneumatiky v podobě krácení pojistného plnění za škody z havarijního pojištění nebo povinného ručení podle něj běžně uplatňují pojišťovny v zahraničí, například v Německu. ČSOB Pojišťovna bude nehody související s porušením nové vyhlášky evidovat a další postup pak zváží na základě jejich vyhodnocení. "Rozhodně to ale nebude letos," dodal Král.
Česká pojišťovna bude takové škody proplácet, jako je proplácí doposud, řekl ČTK mluvčí největší domácí pojišťovny Václav Bálek. "Zpravidla tyto řidiče nebudeme sankcionovat, ale bude to případ od případu. Záležet bude na přímé souvislosti letních gum s nehodou," upozornil ředitel pojištění dopravních prostředků pojišťovny UNIQA Jaroslav Rovný po setkání pojišťoven s novináři u kulatého stolu k povinnému ručení pro rok 2009.
Motoristům, kteří v rozporu s předpisy pojedou na letních pneumatikách, hrozí pokuta od policie až dva tisíce korun a navíc ztráta jednoho bodu. Povinnost zimních gum platí podle nové vyhlášky na silnicích označených dopravní značkou Zimní výbava pro motorová vozidla kategorií M a N a bude se vztahovat nejen na vybrané horské úseky silnic, ale také například na dálnici D1 mezi Humpolcem a Jihlavou, pokud teplota klesne pod pět stupňů Celsia.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					