"Oblast, ve které jsou rozdíly mezi kategoriemi obchodů nejvíce markantní, je prodej. Prodej je největší slabinou všech kategorií navštívených obchodů. Společným jmenovatelem je obecná pasivita prodavačů," sdělila dnes ČTK Barbara Hrabalová z agentury Market Vision.
Obchodníci již ale podle Hrabalové dbají na to, aby se jejich prodavači chovali k zákazníkům slušně, byli příjemní a vyjadřovali se srozumitelně. Na druhou stranu průzkum odhalil, že čeští prodavači jsou při prodeji málo aktivní, přičemž právě z tohoto pohledu jsou rozdíly mezi jednotlivými kategoriemi prodejen největší.
V oblasti upravenosti exteriéru a interiéru prodejen už tak velké rozdíly prý nejsou. "Je standardem, že prodejny mají upravené a čisté výlohy, pěkný a čistý interiér. Jsou dobře osvětleny, zboží je vystaveno vyhovující formou a je označeno cenovkami," podotkla Hrabalová.
Obchodníci v ČR zaměstnávají desítky tisíc lidí a chybí jim až tisíce pracovníků. Odborníci tvrdí, že Češi nemají o práci v obchodech zájem kvůli nízkým mzdám a vysokému pracovnímu nasazení, takže obchodníci musejí najímat zahraniční pracovníky. Cizince podle průzkumu společnosti GE Money Multiservis zaměstnává téměř 80 procent českých obchodníků, nejčastěji v obchodních řetězcích pracují Slováci.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					