"Nadnárodní korporace zakázaly svým českým dcerám výjezdy zaměstnanců," řekl Papež. Firemní akce patří přitom do takzvané incentivní turistiky, která pro CK představuje významný příjem. Celkové roční tržby kanceláří z tohoto segmentu jsou zhruba dvě miliardy korun. "V incentivách byl zásah velmi rychlý, prakticky okamžitý," uvedl Papež.
Nejvíce tak na finanční krizi doplatí CK specializované na firemní turistiku. Situace však nemusí být nakonec tak černá, jak se nyní zdá. Firmy mohou své objednávky po čase znovu obnovit, některé tak již učinily.
Co se týče klasických dovolených, předprodeje podle Papeže "běží standardně", k žádnému poklesu nedošlo ani u zimních exotických dovolených. Zásah ovšem může přijít se zpožděním. "Spíše jsme ve velkém střehu, než abychom přímo reagovali na krizi," řekl mluvčí.
Lidi prý straší články v novinách o chystaném propouštění v nejrůznějších odvětvích a v reakci na to mohou omezit výdaje na dovolenou. Někteří Češi si tak třeba dovolí pouze jednu dovolenou ročně, ačkoliv dosud jezdili dvakrát za rok. Pokles tržeb v cestovním ruchu může přinést i případné omezení firemních benefitů, například příspěvků na rekreaci. K tomu však podle Papeže zatím nedošlo.
Papežova slova potvrdil i nedávný průzkum analytické společnosti Mag Consulting mezi hoteliéry a touroperátory, podle kterého od září došlo k prudkému poklesu počtu služebních cest. Propad se pohybuje v řádech desítek procent.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					