"Od tohoto termínu se bude odvíjet harmonogram opětovného připojení bloku do sítě," dodal mluvčí.
Temelínští nyní čekají na výsledky, jak dopadnou další podrobné kontroly a materiálové analýzy v Plzni a expertizy Českého vysokého učení technického. Teprve pak rozhodnou o dalším postupu. Tedy využijí-li opravený díl, nebo do turbíny namontují náhradní, už dříve používaný rotor, který souběžně připravují k případné výměně.
Kdy bude první blok schopen znovu vyrábět, tak není zatím jasné. Původně se počítalo s tím, že oprava poškozeného rotoru potrvá asi tři týdny. Blok je přitom mimo provoz už od konce července a do sítě se měl připojovat už začátkem října. Technici teď preventivně kontrolují i oba zbývající nízkotlaké rotory bloku.
Druhý blok Temelína dodává bez omezení.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					