ČRa v první půlce září kvůli nastupující digitalizaci a výměně antén na žižkovském vysílači v Praze dočasně přesunuly signál zemského digitálního TV vysílání (zkráceně DVB-T) ze Žižkova na Strahov. Zároveň změnily polarizaci signálu z horizontální na vertikální. Podle dostupných odhadů stovky domácností tak poté měly potíže s příjmem DVB-T v Praze.
Podle ČTÚ se ČRa dopustily správního deliktu tím, že neprodleně ČTÚ neoznámily skutečnost, že vysílání TV signálu na 25. kanálu ze stanoviště Praha-Strahov 13. září bude provozováno s vysílací anténou s vertikální polarizací. "Přestože v individuálním oprávnění k využívání kmitočtu je uvedena polarizace antény horizontální," uvedla Makrlíková.
Pokutu ČTÚ uložil podle Makrlíkové v první čtvrtině zákonem stanoveného rozpětí. Při stanovení její výše úřad přihlédl mimo jiné k závažnosti, způsobu, době trvání (tři dny) a následkům tohoto podle ČTÚ protiprávního jednání.
"Vysílání vertikální polarizací do horizontálně orientovaných přijímacích antén diváků znamenalo snížení úrovně přijímaného signálu až o 20dB, což mělo u mnoha z nich za následek ztrátu signálu a z toho vyplývající projevenou negativní odezvu," poznamenala mluvčí úřadu.
"Potvrzujeme, že jsme vyjádření obdrželi. V tuto chvíli se k tomu nebudeme vyjadřovat a zvažujeme další kroky," řekla ČTK mediální zástupkyně ČRa Marie Fianová.
ČRa již dříve uvedly, že vertikální polarizace je mnohem vhodnější pro vysílání v městských aglomeracích. ČRa po zahájení správního řízení uvedly, že změna polarizace anténního systému byla v předstihu konzultována se zákazníky ČRa, tedy televizemi, informován byl ale podle firmy i ČTÚ. Divákům, kteří měli v září potíže s příjmem DVB-T, se ČRa omluvily s tím, že takový silný ohlas na změnu polarizace firma nečekala. To, že vertikální polarizace je pro vysílání ve městech vhodnější, připouští i ČTÚ.
ČRa na konci října spustily dvě sítě pro DVB-T, jednu pro veřejnoprávní média, druhou pro komerční televize. Z městských vysílačů v Praze a Brně opět firma použila vertikální polarizaci. To již podle šéfa ČTÚ Pavla Dvořáka problém není, neboť si mezitím ČRa požádaly o změnu ve svém individuálním oprávnění.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					